BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, 22 August 2012

koleksi ayat maut lelaki (konon)~ haha


Kan sering kita dengar, ada perkataan yang kalau perempuan cakap, so mesti ada makna tersembunyikan? so, ini antara 10 Koleksi Ayat Maut Seorang Lelaki cakap dan makna tersiratnya…

(1) Ayat maut lelaki :
Okeylah wak, kita sembang lain kali yek

Maknanya: memang kami bz pon.takde nk kias ape-ape.

(2)
Ayat maut lelaki : Tidak pe, saya tak kisah.
Maknanya: Memang kami tak kesah pon sebenarnye.takde nk perli or sinis-sinis.

(3)
Ayat maut lelaki : Kita kawan saja lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je.
Maknanya: Sebab lame sgt bkawan.dah tbiase.so,x leh nk develope feeling more than a friend.takde sbb laen.mase nak dulu,korg yg jual mahal sape suruh kan.sori la ea.

(4)
Ayat maut lelaki : eh….u call ekk?sori. Tertidur tadi.
Maknanya: Ya,memang kami tdo pon.

(5)
Ayat maut lelaki : Lain kali je la kita keluar, i bz la sekarang ni…nanti i free i call u, kay?
Maknanya: Kami ada banyak kerja yang tertangguh. Tolong la faham juga jangan fikir -ve sangat. Apa pun yg kami buat, untuk masa depan juga.

(6)
Ayat maut lelaki : Saya sebenarnya tak la memilih sangat.
Maknanya: Memang kami tidak memilih pun. Kami pilih perempuan yg sedap mata kami memandang je. Tidak semestinya kena lawa.

(7)
Ayat maut lelaki :Saya tak kisah penampilan u macamana pun.
Maknanya: Jangan la mekap sangat doe. Penat kami menunggu.

(8)
Ayat maut lelaki : Lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la…ada hal..
Maknanya: Memang lepas ni aku nak lagi keluar dengan kau.

(9)
Ayat maut lelaki : Saya suka perempuan yg macam ni…macam tu..bla…bla. ..bla..
Maknanya: Saya tipu je. Saya tak kesah pon. Lelaki tak detail nk pilih apa-apa pon. Saja nak bagi awak merajuk sebab awak nampak comel masa merajuk. hihihih

(10)
Ayat maut lelaki : Awak kerja kat mana? as what?
Maknanya: Mintak-mintak la kerja biasa-biasa sahaja. Kalau kerja besar taste pun besar juga, hantaran pun mestilah besar juga. Nak jaga standard lah tu..

Monday, 14 May 2012

lelaki masak?? oh tidak!!

Assalamualaikum sume..:)
lelaki masak?? macam pelik je bunyi nye..hahaha mane tak nye biase kerje2 memasak nie di bagi kan dkt prempuan..
tapi yang bile lelaki masak,lagi sedap dr prempuan..kn3...buktinye..
chef nombor satu kt malaysia..hahaha walaupon mulot die agak laser skit la kn ..

tapi bila lelaki memasak di dapur,nie la jadi nye...

.

                       9 fakta menarik bila lelaki masuk dapur kredit to amekaw.com

1) Menurut kajian, 99.9% lelaki di Malaysia amat pandai masak kari. Tapi megi kari saja la.

2) Lelaki kadang-kadang memang suka memasak. Tapi masalah utama ialah mereka amat malas nak basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk. Dan ini adalah persamaan antara hosmet aku yang dulu dan sekarang. Dalam sinki tu sentiasa ada pinggan dan gelas.

3) Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah, bukan main bising lagi.
4) Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju.Yang lebih seksi hanya memakai tuala. Yang lagi kurang bersih memasak sambil menghisap rokok. Tapi yang paling kotor adalah masak sambil mengesat hingus yang meleleh. Tapi yang ni kes terpencil la.

5) Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin. Yang rajin sikit masak megi dengan telur.
6) Jika seorang lelaki yang rajin memasak, anda akan dapati gas masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna api yg kuat. Cepat sikit masak. Kalau tak percaya, cuba tengok kat kedai mamak. Apinya bukan main lagi besar.

7) Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang tersendiri. Kalau ada lumut dan lipas itu tandanya mesra alam.
8 ) Biasanya lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak oleh seorang lelaki. Yang penting, asalkan kenyang. Tapi kalau perempuan yang masak, komplen dia banyak sikit. Dulu aku pernah komen masakan seorang perempuan, lama jugak dia merajuk. Sampai meluahkan perasaan dalam blog wakaka.

9) Kalau lelaki membeli pelbagai lauk dan memasak dengan bersungguh-sungguh, serta dalam kuantiti yang banyak, itu maknanya dia nak bagi kat makwe. Tak pun dalam proses nak mengorat.


hahahaha~sebab tu tugas memasak sume nie di beri kan pade wanita...tapi ade sesetengah pendapat kate lelaki akan nmpak macho jika mereka pandai masak..haha tapi kaum lelaki kne blajar jugak masak skit-skit untuk hal-hal emergency mcm isteri korang bru habis pantang ke..bankrup la kalau tiap-tiap hari makan dekat kedai mase tu..dlu bapak aku pon masak kan untuk mak aku bru lepas pantang...kan nmpak romantik tu :) ok la adios~!!

Wednesday, 9 May 2012

pening-pening '=_="

Sunday, 6 May 2012

Zaman sekolah :kenangan terindah :) part 1

Assalamualaikum :) yeah ~!

 hari nie aku nk mengingati cerite2 sepanjang aku bersekolah..

Zaman tadika~!

Taski abim siap berjuang untuk blablah~~~~hahaha da tak igt da lagu nie..tapi yg paling best ank sdare aku ,khaalish pon sekolah situ..
mcm nie la bju tadika aku dlu..tah mane tah gambo2 aku dlu..ckgu die pon masih ckgu yang same..hahaha~
aku sekolah tadika setaun jek..masuk tadika umur 6 tahun..anak manje la kate kn cerite n peristiwa yg aku igt lagi...

  • kasut kena nyorok kan ngn member aku sendiri.  pastu nangis  
  • nangis hari first sekola..walaupon ade mainan
  • ade makcik jual mkanan dekat belakang tadika nie..anak prempuan die sekelas dengan aku..nme mak dengan anak lebih kurang same jek..anak =maria  emak =mariam tapi sekarang diorang da tak de kat belakang tadika tuh da..mak die kerje jadi scurity guard kat mane aku tak tau..anak die pulak sekola agama..
  • selalu je tak siap keje skolah..*sebab selalu merayau petang-petang...
  • setiap kali pukul 6.30 mak aku akan jerit name aku suruh aku balik..*sumpah part nie paling aku rindu..
  • aku sekolah sesi petang..bagun tak pernah awal
  • mak aku akan singgah kedai runcit dekat sebelah lorong tadika skolah aku..
  • bhase kan diri "awak saya" sbb mak tak bg ckp "aku,kau" sbb mcm org jht...*aku pon masih tak paham sampai skrang
 ............................................................Berakhir la zaman tadika aku,......................................................
 nanti aku sambung part 2 ye..gtg assalamualaikum~



Sunday, 29 April 2012

BERSIH 3.0

Assalamualaikum :D

entry kali nie aku nk cerita kn serba sedikit la pe yang aku nampak sendiri kekecohan yg da jdi kat negara kite nie..Terlalu rmai sangat  orang dok cerita pasal BERSIH 3.0 yg da jd pade 28/04/2012..


yup...mmg dua hari lepas..aku bukan la nk sokong mane-mane pihak..tapi aku sedih bile para ilmuan di tuduh telah menghuru hara kan keadaan yang aman..
Tok guru Tuan Hj Nik Aziz nik mat
As samad said pon sokong bersih..


Bila seorang ulama dan ilmuan menyokong bersih nie, aq rase pelik..dan nak tau ape yg berlaku sebenarnye..sume media-cerita yg negatif pasal bersih..para media akan menunjuk kan video dan gambar  sebagai bukti orang yg berhimpun tu telah menghuru hara kn keadaan..

video nie mnunjuk kan kekejaman orang bersih...
Azri-wartawan Al hijrah

tengok sume nie...aku rase sedih..kenape la orang melayu jdik macam nie..sanggup pukul orang yg tak bedosa....haih...sume kutuk-kutuk pasal bersih..yang aku lagi pelik,kenapa orang-orang yg menyokong BERSIH nie dari orang muda,orang yg pkai songkok haji ,tuduh labuh dan lain..tak kan la diorang sanggup pukul orang sampai jdi macam tu kn..

tak lame lepas tuh, aku terus cari2 berite pasal bersih 3.0 nie..sume yang buruk je aku dengar sehingga la aku jumpe video nie..
peh! angkat kete seyh...mengamuk ke hape..rupe-rupenye,diorang igt ade org kat bawah kete tuh..

peh! kau langgar orang macam tuh jek! dalam berita,pemandu hampir mati kne belasah..tapi aku nampak elok je diorang tu keluar kn dulu pemandu tuh..

 tapi aku tak salah kan polis..sebab yang aku nampak polis tu macam polis bantuan! aku memang paling tak suka polis bantuan..berlagak habis..lagi pun mungkin diorang da penat nk tunggu pesrta-peserta bersih nie berambus..tu yg lepas kn geram kat org tu..

yang nie la mmber aku cakap..sebenarnye bukan ahli perhimpunan yg tulen wat kekecohan
Apa yang aku jangkakan memang benar-benar berlaku. Yang memulakan kekocahan bukanlah perserta perhimpunan yang tulin. Musuh dalam selimut, gengster mengambil kesempatan. 

3 orang ini yang memulakan rusuhan. Jika tidak pihak berkuasa tidak perlu memulakan anti rusuhan terhadap peserta semalam. Oleh itu bagi kami di sini, katakan TIDAK kepada perhimpunan terbuka seperti ini.

3 orang ini yang dikendaki kerana membuat kacau, mengherdik, memaki hamun, menggugut dan memukul peserta PTPTN yang berkhemah di Dataran Merdeka.

Janganlah kita berpecah belah kerana inilah yang dimahukan MEREKA. Sekarang, faham apa yang kami cuba sampaikan tentang Musuh Dalam Selimut ambil kesempatan? Ini yang diketahui. Yang tidak??hmm entah la...

peh~! pedih tu...hahaha polis tpakse la jugak pukul sbb die "melawan" kan...

tengok~kedai nie rugi,kne rompak..diorang ambik makanan lepas tu tinggal kan duit kat kaunter..kesian


kesimpulan yang aku dapat,kita tak boleh menilai jika kita tak ade di posisi mereka..yang lagi teruk bila fitnah boleh trsebar sebb kita tak tau bende nie betul tak..main sebarkan jek..tapi aku harap, tak payah la buat pehimpunan terbuka macam nie lagi lepas nie..makin memburuk kan lagi imej negara,imej diorang selaku penyokong dan menyusah kan orang ramai (abis jem jalan raya)..silap-silap bangsa lain yang dapat takluk kuasa kat Malaysia nie sume melopong :0.At last kite hayati la video nie
 
 korang kene tengok bagi mnyedarkan korang supaya fitnah tak tersebar...

ok daa~!selamat membaca..:D




Tuesday, 24 April 2012

Aku Memang Anak Emak!!

Assalamualaikum sume..


Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja… aku dekati ibu
Bila nak bergesel… aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku… ibu
Bila merajuk… yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat
marah..ibu
Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk… yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon… Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu… Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang palin g sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk… Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok… aku cari pasanganku
Bila sedih… aku cari Ibu
Bila berjaya… aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal… aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti… aku bawa pasanganku
Bila sibuk… aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine… Aku hadiahi bunga pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu… aku cuma dapat ucapkan Selamat
Hari Ibu
Selalu… aku ingat pasanganku
Selalu… Ibu ingat kat aku
Bila..bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Ibu
Selalu… aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila…. aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Renungkan:

Dulu Ibu kata: “Kalau kamu sudah habis belajar dan
berkerja… bolehkah kamu kirim wang untuk Ibu? Ibu
bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah”.

Berderai air mata. Hari ini kalau Ibu mahu lima ratus
sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu
sudah tiada.

ingatlah pengorbanan ibuuuuu…. 



*kredit pade sape2 yg buat sajak nie..super awesome!!

                         *buat pertama kali nya aku menangis stelah 2 tahun tak menangis sebab dengar lagu nie la..damn!




#Ye, mmg aku copy n paste jek..tapi setiap kali aku bace sajak nie aku akan menangis~!aku tpakse copy mende nie tanpe bace lg  kalau boleh aku nak sambung belajar dekat muar nie jek..boleh tengokkn emak aku..ye la org tua..kadang sihat,kadang sakit...ok ...da chow la da nk nges  ..


korang jage la ibu korang baik-baik,sayang la die~jangan sesekali sakit kan hati die..korang igt satu jek..bile2 je tuhan boleh tarik nyawa ..takot2 tak sempat nk mintak maaf.. :(  

Sunday, 22 April 2012

gambar gambar yg boleh buat org salah sangka~!

Assalamualaikum sume :)
Entry kali nie mmg best aku nk share ngn korang berape keping gambar yg "hebat" sebab kne tengok dengan mata hati hahaha x tak percye?? korang tengok la sendiri


 2.
 3.
 4.




5.

6.

7.
8.
9.

10.

*Hah! amacam??da nak terkeluar aku tengok biji mate korang tengok gambar2 td..hahaha yg otak kuning mesti tak dapat nampak gambar nie ngn betol..maklom la kepala da ting tong~hahaha okey la sampai sini je entry aku kali nie..daa~