BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, 29 April 2012

BERSIH 3.0

Assalamualaikum :D

entry kali nie aku nk cerita kn serba sedikit la pe yang aku nampak sendiri kekecohan yg da jdi kat negara kite nie..Terlalu rmai sangat  orang dok cerita pasal BERSIH 3.0 yg da jd pade 28/04/2012..


yup...mmg dua hari lepas..aku bukan la nk sokong mane-mane pihak..tapi aku sedih bile para ilmuan di tuduh telah menghuru hara kan keadaan yang aman..
Tok guru Tuan Hj Nik Aziz nik mat
As samad said pon sokong bersih..


Bila seorang ulama dan ilmuan menyokong bersih nie, aq rase pelik..dan nak tau ape yg berlaku sebenarnye..sume media-cerita yg negatif pasal bersih..para media akan menunjuk kan video dan gambar  sebagai bukti orang yg berhimpun tu telah menghuru hara kn keadaan..

video nie mnunjuk kan kekejaman orang bersih...
Azri-wartawan Al hijrah

tengok sume nie...aku rase sedih..kenape la orang melayu jdik macam nie..sanggup pukul orang yg tak bedosa....haih...sume kutuk-kutuk pasal bersih..yang aku lagi pelik,kenapa orang-orang yg menyokong BERSIH nie dari orang muda,orang yg pkai songkok haji ,tuduh labuh dan lain..tak kan la diorang sanggup pukul orang sampai jdi macam tu kn..

tak lame lepas tuh, aku terus cari2 berite pasal bersih 3.0 nie..sume yang buruk je aku dengar sehingga la aku jumpe video nie..
peh! angkat kete seyh...mengamuk ke hape..rupe-rupenye,diorang igt ade org kat bawah kete tuh..

peh! kau langgar orang macam tuh jek! dalam berita,pemandu hampir mati kne belasah..tapi aku nampak elok je diorang tu keluar kn dulu pemandu tuh..

 tapi aku tak salah kan polis..sebab yang aku nampak polis tu macam polis bantuan! aku memang paling tak suka polis bantuan..berlagak habis..lagi pun mungkin diorang da penat nk tunggu pesrta-peserta bersih nie berambus..tu yg lepas kn geram kat org tu..

yang nie la mmber aku cakap..sebenarnye bukan ahli perhimpunan yg tulen wat kekecohan
Apa yang aku jangkakan memang benar-benar berlaku. Yang memulakan kekocahan bukanlah perserta perhimpunan yang tulin. Musuh dalam selimut, gengster mengambil kesempatan. 

3 orang ini yang memulakan rusuhan. Jika tidak pihak berkuasa tidak perlu memulakan anti rusuhan terhadap peserta semalam. Oleh itu bagi kami di sini, katakan TIDAK kepada perhimpunan terbuka seperti ini.

3 orang ini yang dikendaki kerana membuat kacau, mengherdik, memaki hamun, menggugut dan memukul peserta PTPTN yang berkhemah di Dataran Merdeka.

Janganlah kita berpecah belah kerana inilah yang dimahukan MEREKA. Sekarang, faham apa yang kami cuba sampaikan tentang Musuh Dalam Selimut ambil kesempatan? Ini yang diketahui. Yang tidak??hmm entah la...

peh~! pedih tu...hahaha polis tpakse la jugak pukul sbb die "melawan" kan...

tengok~kedai nie rugi,kne rompak..diorang ambik makanan lepas tu tinggal kan duit kat kaunter..kesian


kesimpulan yang aku dapat,kita tak boleh menilai jika kita tak ade di posisi mereka..yang lagi teruk bila fitnah boleh trsebar sebb kita tak tau bende nie betul tak..main sebarkan jek..tapi aku harap, tak payah la buat pehimpunan terbuka macam nie lagi lepas nie..makin memburuk kan lagi imej negara,imej diorang selaku penyokong dan menyusah kan orang ramai (abis jem jalan raya)..silap-silap bangsa lain yang dapat takluk kuasa kat Malaysia nie sume melopong :0.At last kite hayati la video nie
 
 korang kene tengok bagi mnyedarkan korang supaya fitnah tak tersebar...

ok daa~!selamat membaca..:D




0 comments: